Eks kõikidele organisatsioonidele tunduvad nende vabatahtlikud kõige ägedamad. Kuid tõesti, meie vabatahtlikud on kõige toredamad, heasüdamlikumad ja erilise missioonitundega. Tänu nende tööle on pagulaste integratsioon Eestis palju sujuvam. Aitäh, et olete meiega! 🙂

Et meie pagulaste kultuuri- ja spordiprogrammi vabatahtlikele endile midagi toredat teha, korraldasime ajal kui ilmad veel nii sombused polnud, motivatsioonisündmuse ökokülas Projekt Kodu. Kuigi koht ise on ilma moodsate mugavusteta ning ööbimine telkides võib tunduda sügise hakul puhkuse asemel ellujäämisretkena, siis tegelikult on tegemist väga luksusliku kohaga. Vabatahtlikud, kes on pärit erinevatest linnadest Eestis, kus pagulased elavad, said külluslikus koguses viibida metsas, kuulata metsakohinat ja tunda metsalõhna, jagada enda mõtteid ja kuulata teisi, süüa lähedal olevast metsast korjatud saadustest tervislikku toitu, vaadata iseendasse ning vaikida. Tõeline luksus.

Kuna see oli esimene sündmus, kuhu oli kutsutud meie pagulaste kultuuri- ja spordiprogrammi vabatahtlikud üle Eesti siis motivatsiooniüritus algas tutvumismängudega, kus igaüks avas endast ilusaid killukesi teistele. Tuli välja, et Riho lemmiksöök on hakklihakaste ja kui keegi veel ei teadnud, siis Laura lemmikloom on kass. Peale seda matkasime jalgratastega seenekohta, korjasime enda korvid head paremat täis, millest pooli seeni me ei suutnud tuvastada ka hilisema lõkke ääres seeneraamatu uurimisega. Lõkke ääres meie päev ka jätkus, kus meenutasime oma esivanemaid ja suhet nendega sest nemad annavad meile jõu ja toe teha oma elus õigeid asju. Igaüks punus esivanemate palvekettal endale tänupaela, mida sai, kas endale toeks käe ümber siduda või tänutäheks esivanematele armsa puu külge põimida.

Õhtusöök meie endi korjatud seentest ja paljust muust kohalikust kraamist, millest kõige veidram oli vast lähedalolevast rannast korjatud vetikas, viis keele alla. Aga seda ainult senikauaks kuni jõudsime Rustic Spasse, kus saime tähtede all ja saunakerise ees oma unistustest rääkida. Õhtu päädis magamaminekuga. Need, kes nautisid spad hommikutundideni said vaevu silmad sulgeda kui juba oli kukelauluga äratus, sest hommikul esimeste koidukiirtega olime kõik nagu üks mees rabas kuldset valgust nautimas, mis laadis ka need keharakud, mis eelmisel õhtul spas laadimata jäid. Need, kellel oli vaja veidi kangemat kraami tegid ka julge vettehüppe ja hommikuse supluse rabajärves. Metsa all ootas meid jälle soe saun, hommikusöök ning hommikujooga. Ega keegi meist peale seda kõike väga linna tagasi ei tahtnud sõita.

Minule see üritus väga meeldis, 24h olla väljas nautida loodust imelisi maitseid ja no see rustic spa oli vinge. Muidugi oli kamp lahe ja minu isiklik eneseületus oli rabas vette minek. Ei tea miks, kuid kôik inimesed olid nagu vanad sõbrad 😊 Minul on väga hea meel, et mind kutsuti ja see üritus laadis korralikult akusid.” Vaike, Tallinna vabatahtlik;

“Üritus oli väga tore, kuna andis võimaluse lähemalt tuttavaks saada koordinaatorite ja teiste vabatahtlikega ning indu ja julgust organisatsiooni tegevustes kaasa lüüa. Kiidaks eriti valitud asukohta vaikuse keskel ja tegevusi nagu seenelkäik ja saunaõhtu, mis lõid mõnusa grupi meeleolu.” Agnes, Rakvere vabatahtlik

Piltide autor Karolin

Programmi viivad läbi Johannes Mihkelsoni Keskus ja Tartu Rahvusvaheline Maja ning tegevusi kaasrahastavad Euroopa Liit Varjupaiga-, Rände- ja Integratsioonifondi kaudu ning EV Siseministeerium.