Uued lapsed koolis: õppekava
Koolituse õppekeel on eesti keel. Kui üksikud koolitajad või teemad on muukeelsed, siis on juures tõlge.
Kuna meie koolitused on tellimuskoolitused, võib õppekava muutuda vastavalt kooli vajadustele.
I moodul: “Kooli tuleb rändelaps – tere tulemast!”
Koolitajad: Kristi Aria, Eve Mägi
Mooduli läbinu:
– teab rändelapse toetamise ja õpetamisega seotud eripärasid;
– oskab koostöös kolleegidega luua soodsad tingimused rändelapse kooli sisenemiseks;
– teab, mis on kohanemiskõver ning oskab sellega oma töös arvestada;
– oskab iseseisvalt kaasa aidata koostöise ja toetava keskkonna kujunemisele klassis ja koolis, sh on omandanud teoreetilised teadmised kultuuridevahelise õppe olemusest: kultuuri defineerimine, kultuuridevaheline dialoog, kultuurideülesed universaalid; kohanemisprotsessi teaduspõhine kirjeldus, väärtuspõhiste konfliktide teadvustamine ja lahendamine;
– on omandanud praktilisi võtteid rändelaste õppe korraldamiseks;
– on omandanud teadmised lapse õigustest ning seaduses sätestatud vastutusvaldkondadest uussisserändaja hariduse korraldamisel ning mitmekultuurilises klassis õppe korraldamisega seonduvatest õigusaktidest ja nende sisulisest tõlgendamisest.
II MOODUL: Rändetaustaga laps klassis: mida ja kuidas ta õpib?
Koolitajad: Tatjana Kodas, Liisu Tähe
Mooduli läbinu:
– teab LAK-õppe põhimõtteid, mis toetavad rändelapse sihtkeele omandamist;
– on teadlik õpikäsituste rakendamise mõjust rändelapse motivatsioonile ja oskab sellega arvestada õppetöö korraldamisel;
teab, mis on nn vaikimisperiood ning kuidas toetada sellel perioodil rändelast;
– on mõtestanud ootusi õppevarale õppija, õpetaja ja lapsevanema vaatevinklist;
– on tutvunud olemasolevate õppematerjalidega, teab, kust neid otsida;
– on analüüsinud kogetud meetodeid ja oskab neid kasutada igapäevatöös vastavalt seatud eesmärkidele;
– on omandanud praktilisi teadmisi suhtlemisest ühise suhtluskeele puudumisel, sh visuaalsete abimaterjalide loomisest ja kasutamisest keelebarjääri ületamise hõlbustamiseks;
– teab, millist tuge koolituste ja nõustamise kujul pakub SA Innove.
III MOODUL: Vaimne tervis ja keskkond koolis
Koolitajad: Karmen Maikalu ja Inga Ignatieva
Mooduli läbinu:
– teab, millised on inimese baasilised psühholoogilised vajadused;
– on tutvunud stressi ja läbipõlemise tekkemehhanismide ja toimetulekustrateegiatega;
– on tutvunud enamlevinud psüühikahäiretega (depressioon, ärevus, PTSD);
– oskab märgata enamlevinud vaimse tervise probleeme nii enda, õpilaste, kolleegide kui lapsevanemate juures;
– on teadlik oma pädevuse piiridest vaimse tervise probleemide märkamisel;
– teab, millised abisaamise võimalused erinevate vaimse tervise probleemide puhul (erinevad abistajad, abistajate rollid, kontaktid);
– on omandanud praktilised teadmised kultuuridevahelise õppe läbiviimisest, sealhulgas näitlikustatud probleemsituatsioonid koos lahendustega;
– teab, kuidas luua usalduslikku kontakti ja viia läbi usalduslikku vestlust;
– on omandanud teadmised erinevatest religioonidest;
– on omandanud teadmised, kuidas nõustada õpetajaid, koolijuhte ja lapsevanemaid kultuuridevahelise mõõtme arvestamisel haridussüsteemis, st millised asutused pakuvad valdkondlikku tuge (nt Innove jt).
IV MOODUL: Kooli ja kogukonna kaasamine
Koolitajad: Marko Uibo, Dagmar Narusson
Mooduli läbinu:
– on läbi mõelnud ja kaardistanud oma kooli võimalused eri osapoolte kaasamisel ja koostöö tegemisel;
– teab uussisserändajatest peredega suhete sisseseadmise ja suhtluse põhimõtteid;
– teab kogukonna arendamise põhimõtteid;
– on heade näidete varal ning mujal töötavatest elementidest kokku pannud enda ja oma kooli jaoks uustulijast õpilast toetava kogukonnamudeli
Lisainfo koolituses osalemise kohta:
Lilian Ariva
lilian@internationalhouse.ee, + 372 58 834 506
Nastja Pertsjonok
kool@internationalhouse.ee, +372 51 32 891
Sellest, kuidas tagatakse täiendkoolituse kvaliteet, võid lugeda lähemalt siit.
Projekti “Uued lapsed koolis: uussisserändajatega seotud väljakutsed Eesti koolides ja kohanemise toetamine” kaasrahastavad Euroopa Liit Varjupaiga-, Rände- ja Integratsioonifondi kaudu ning EV Siseministeerium.
Search
Categories
- Abiks kohanemisel (3)
- Araabia maad (1)
- Eesti keel (4)
- Kohanemine (13)
- Koolitus (4)
- Kuhu minna? (6)
- Kultuurisõnastik (1)
- Lapsed (3)
- Õpetajale (3)
- Ränne (5)
- Tervishoid (1)
- Uncategorized @et (1)
- Uudised (34)